YO5LD/P & YO5AVN/P – In memoriam Carmen Lingvay – † 2012.09.05

QTH: KN16JS, vârful Vlădeasa, 1836m.
TRX: TS-590s + TR144H+40
Antene: 2 x 11el DG7YBN (cu rotor Yaesu G650) , 2 x 8 el DK7ZB (YO), 4 x 5el DG7YBN (300 degr)
QSO: 412
Scor: 192725
Media: 467.8 km/qso
ODX: DA0FF 1028 km

Hartă QSOuri: http://www.opencontest.org/edi/map/20200908114059000749EOSXVD

Mulțumiri speciale: Eduard Banariu YO2LSP (antene, sumatoare) și Dan Șerbănescu YO3DDZ (switch antene, păreri, discuții, idei etc.)

Am participat în concurs cu dorința de a egala (sau cel puțin de a mă apropia) performanța realizată de echipa YR1A (din care am făcut parte) în concursul IARU 2m din anul 2012 din aceeași locație – concurs în timpul căruia aș fi putut fi putut vorbi ultima dată cu mama.. Altă dorință a fost de a arăta stațiilor străine că există participări serioase YO în concursurire VHF..

Marile pregătiri au început cu 2 weekenduri înainte de concurs. În primul am urcat pe jos la stația meteo să verific starea drumului de la cabana Vlădeasa până la Cabana Meteo Vlădeasa și să discut cu meteorologii pe tură dacă ne primesc în weekendul cu pricina.. Drumul a părut destul de bun, pus la punct față de starea din 2012.. Meteorologii foarte primitori au zis că nu este nici o problemă, ne așteaptă cu drag, și au lăsat o listă de cumpărături ce să le ducem dacă se poate.. Cu un weekend înainte de concurs am fost la Timișoara cu scopul de a aduce la Cluj antenele construite cu măiestrie de Eduard Banariu (TNX încă o dată).

Am pornit la drum vineri dimineața din Cluj-Napoca. Pe la ora 10 am fost împachetați de drum și la ora 11:30 am fost deja la Cabana Vlădeasa. Prima problemă a apărut relativ repede.. când am analizat drumul pe jos nu am luat în calcul și greutatea echipamentelor.. Mașina fiind o Dacia Dokker cu tracțiune față (destul de înaltă de altfel) roțile patinau „în prostie” în zonele mai abrupte.. A fost nevoie de ajutorul unui Salvamontist cu ATV profesional din dotare să ne tragă în sus. Zis și făcut, la ora 12:30 eram deja în vârf.
Condiții meteo excelente, „blue sky for miles” – vorba TIRiștilor. 0 nori, vânt slab, soare puternic..
Am început despachetarea și montarea sistemului cel mai important, 2×11 pe rotor. Sistem montat pe la ora 15:00. Am început montarea „shack”ului. În acest moment a apărut a doua și a treia problemă – aprope catastrofală de fel – am descoperit că transceiverul adus (direct din service) are microfon lipsă.. și manipulatorul de telegrafie la fel uitat la Cluj în cealaltă mașină.. Problema manipulatorului a fost rezolvată pe moment cu o interfață din PC, problema fiind complet rezolvată sâmbătă, după ce YL-ul a venit din Cluj la o „plimbare” de 5 ore (dus întors) numai cu scopul de a aduce manipulatorul uitat în mașină. Problema microfonului a fost rezolvată doar vineri seara târziu (tnx idee YO2NAA) microfon de PC (evident trebuia refăcut cablul de la căști că era cu 4 pini) legat la calculator după care interfață audio la transceiver.. calculatorul fiind necesar pentru a amplifica semnalul din microfon. După câteva setări de nivele am primit în bandă expresia pe care vroiam să o aud „modulație bună” și „modulație de DX”…

QRNani.

Ziua de sâmbătă, cu aceleași condiții meteo ca și vineri. Dimineața pe la 8:30 am primit telefonul că „manipulatorul” este pe drum. Am continuat montarea antenelor cu sistemul de 4×5 elemente.. în aproximativ 2 ore sistemul a fost sus. Analizorul arată SWR de 1:1.6 – ceva nu este în totală ordine.. Testele de recepție pe baliză arată semnale cu 3dB mai slabe decăt sistemul 2×11 pe aceeași direcție (ca și „în catalog”). L-am lăsat așa cum este – să nu se strice și mai mult.. A urmat sistemul de 2 x 8 care a fost montat în timp record, aprox 30 de minute, antenele fiind gata asamblate, doar de pus pe pilon.

A urmat configurarea calculatoarelor, conexiunii la internet etc etc. toate gata cu aproximativ 2 ore înainte de concurs. A urmat o încercare să reglez un receptor SDR / Skimmer la locația lui YO2LSP (plecat la Jimbolia) cu scopul de a oferi tuturor stațiilor conectate la RBN frecvențele de apel a stațiilor în CW.
Am primit telefonul de la YO2LSP să îi ajut să reglez controllerul de la rotorul din Jimbolia (construit de mine) că făcea figuri.. am considerat că este mult mai important așa că m-am pus pe treabă.

Prima oră de concurs a fost spectacol. Am ales să dau apel pe 144297 pe sistemul 2×8 cu direcția YO (regula stațiilor YO fiind.. dau drumul la stație la începutul concursului după care 70% dispar.. ) după o oră aveam deja 46 de QSOuri în log. După scăderea ritmului am folost antenele 4×5 pe OK/OM. După a doua oră eram la 81. Primele 100 de legături au fost în log la 16:35 UTC. 200 la 20:10 UTC. 300 la 00:18 UTC. M-am culcat la ora 01:14 UTC cu 308 QSO în log. A venit timpul lui YO5AVN la stație să participe la categoria IARU de 6 ore cu indicativul propriu.

QRNani.

M-am trezit la ora 06:45 UTC. Am rămas stupefiat când am ajuns la stație și am văzut aprox 170 de legături în logul lui YO5AVN/P.. a zis că a avut „pileup” continuu de când a început.. (fiind statie nouă în bandă)
Stațiile noi au intrat in log mult mai greu.. am încheiat concursul la 13:41 UTC cu 413 legaturi în log (cu 4 duble).
Imediat am început strângerea antenelor, în ordine inversă și împachetarea mașinii, cu speranța de a prinde o oră de lumină să coborâm până la asfalt.. din păcate nu am reușit.. așa că am mai rămas o noapte în vârf. După o cină bună, discuții cu meteorologii de servici și analiza rapidă a concursului m-am culcat.
Luni dimineața la ora 5:30 UTC am pornit la drum.. cu speranța de a reveni cândva și a depăși recordul din 2012.. Numărul de legături a fost fix același însă punctele mult mai puține.. Recordul a rămas, poate în viitor…

Ca și lucru bun, felicit participarea stațiilor YO!! În logul YO5LD/p apar 64 de stații distincte.. după combinarea logurilor YO5AVN/P, YP2DX și YO5LD/P am numărat aproximat 75 de stații YO distincte!!. Evident, nu toate din cine știe ce locații sau cu ce antene.. însă este un început! Dar în toate lucrurile bune este și ceva rău, majoritatea acestor stații nu au fost active pe chat-ul ON4KST.. Cred că am numărat maxim 7-8 stații pe ON4KST. Credeți-mă, ajută extrem de mult la contactarea a cât mai multe stații străine… Poate data viitoare..

73
Dani
YO5LD